DPG Media verkoopt ook magazine Tina

Uitgeverij De Jonge Lezer neemt Tina over.

Na eerder dit jaar Nouveau van de hand te hebben gedaan aan Pijper Media verkoopt DPG Media nu ook Tina. LeesLicht, onderdeel van Uitgeverij De Jonge Lezer,  neemt de titel over. De overname is voor De Jonge Lezer een versterking van haar kidsportfolio met onder andere Penny, Meiden Magazine en Stoer.

DPG Media richt zich in het cluster op het verder laten groeien van Donald Duck, nieuwskrant Kidsweek en Zo Zit Dat, het magazine voor nieuwsgierige kinderen, zegt directeur Magazines Joyce Nieuwenhuijs.

Tim Smit, directeur De Jonge Lezer, noemt Tina 'een sterk en betrouwbaar merk' dat al ruim 57 jaar bestaat. 'Het magazinemerk begeleidt lezers op hun reis van meisje naar puber met inspiratie, humor en een helpende hand. Tina bereikt 374.000 Nederlanders per maand, heeft bijna vierhonderdduizend volgers op sociale media en kent dertigduizend festivalbezoekers.'

De verkoop is nog onder voorbehoud van een positief advies van de Ondernemingsraad van DPG Media. 

DPG Media kijkt scherp naar het magazinecluster. Zo moeten de vrouwentitels Libelle, Margriet en Flair nauwer gaan samenwerken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie